Politiek cafe - 23 februari - 19.45 uur - Kade Z, Zuidhorn

politiek cafe 2.jpgdonderdag 02 februari 2023 14:26

Misschien komt het u/ je bekend voor: het is best wel interessant, dat politieke spel, maar echt grip op de inhoud krijgen is best ingewikkeld. Vanuit verschillende hoeken krijgen we regelmatig vragen over hoe dat nu gaat, raadslid zijn, en hoeveel tijd het kost. Nu zijn wij allemaal erg enthousiast over wat we doen, maar we begrijpen ook dat de gemeenteraad en het werk van een raadslid wel wat voelt als een ver-van-je-bedshow. Zo’n gemeenteraadsvergadering is best wel langdradig en eigenlijk ook wel wat saai, je weet misschien niet altijd waar het over gaat. Daarom nodigen we u/ je graag uit voor ons Politiek Café.

Op donderdag 23 februari willen we graag met jullie in gesprek over de rol van raadslid. We willen jullie vertellen over wat we doen, hoe we invloed (kunnen) uitoefenen, hoeveel tijd het kost, en hoe we ons voorbereiden op besluitvorming over dossiers die soms best ingewikkeld zijn. Maar we zetten jullie ook aan het werk, door samen verschillende dossiers in te duiken en gezamenlijk tot een oordeel te komen.

Het doel van deze avond is informeren over ons werk als raadslid, en misschien zelfs wel enthousiasmeren. Want natuurlijk zijn we stiekem ook al wel bezig met de voorbereidingen voor de kandidatenlijst voor de volgende verkiezingsperiode.

Dus ben je nieuwsgierig naar wat wij als raadsleden allemaal uitvoeren, hoe we ons werk invullen en hoe we tot besluitvorming komen over complexe en minder complexe onderwerpen, meld je dan aan voor ons Politiek Café, 23 februari, 19.45 uur, Kade Z, Zuidhorn

Aanmelden: jacquelien.dijkstra@gemeenteraad.westerkwartier.nl