Werkbezoek Tuuntje

tunntje1.JPGdonderdag 09 mei 2019 09:47

Op woensdag 8 mei is een delegatie van de ChristenUnie fractie op bezoek geweest bij Tuuntje in Opende. Onder het genot van een kop koffie zijn we door Appie Wijma en Willem de Vries bijgepraat over het mooie werk dat Tuuntje voor haar rekening neemt.

Bij Tuuntje produceren ze groenten en fruit die slechts naar één, niet betalende, afnemer gaan: de voedselbanken in de provincie Groningen. De productie van de groenten en fruit zijn zeer arbeidsintensief, een leger vrijwilligers zorgt er dagelijks voor dat de bakken gevuld worden met grond, de plantjes tijdig water krijgen en natuurlijk dat er geoogst kan worden.

Tuuntje is nu een aantal jaren actief. Gestart vanuit een idealisme. Nu is het tijd voor een volgende stap in de ontwikkelingen, om zo ook de komende jaren minimaal 2.500 kratten vol groente te kunnen blijven leveren aan de (helaas noodzakelijke) voedselbanken.

Met de concrete vraag van Tuuntje om hun werk onder de aandacht te brengen bij de kerken in het Westerkwartier en de belofte om na te denken hoe de politiek Tuuntje kan ondersteunen in de komende jaren keerden we huiswaarts.

Reacties op 'Werkbezoek Tuuntje'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.