Coalitieakkoord: Samen Westerkwartier maken!

coalitieakkoord.jpgmaandag 24 december 2018 20:50

Vanmorgen presenteerden de vier partijen VZWesterkwartier, CDA, PvdA en ChristenUnie op de borg Nienoord in Leek het coalitieakkoord en werd deze door de vier fractievoorzitters met enthousiasme ondertekend.

De pakkende titel van het akkoord "Samen Westerkwartier maken!" geeft aan de we met elkaar de schouders eronder willen zetten.

De zondagsrust was in de afgelopen verkiezingen een punt wat veel aandacht heeft gekregen. De ChristenUnie heeft toen opgeroepen om zorgvuldig en met respect met dit onderwerp om te gaan.
Dat is ook gebeurd. Al vinden we het wel heel jammer dat we toch concessies moesten doen op dit punt. De winkels zijn wel beperkt open, zodat we nog steeds mogen ervaren dat deze dag een rustmoment in de week is. We mochten veel van onze belangrijke verkiezingspunten geraliseerd zien in het programma, zoals: waardig ouder worden, schuldhulpverlening, bereikbaarheid, preventie in het sociaal domein en duurzaamheid.

Ook werden de vier wethouders gepresenteerd: Elly Pastoor namens de PvdA, Geertje Dijkstra-Jacobi namens VZWesterkwartier, Hielke Westra namens het CDA en last but not least voor de ChrsitenUnie onze ervaren wethouder Bert Nederveen.

Lees hier het volledige coalitieakkord Samen Westerkwartier maken!

Reacties op 'Coalitieakkoord: Samen Westerkwartier maken!'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.