ChristenUnie bezoekt Hangar050

hangar 050 2.jpgmaandag 21 juni 2021 13:24

Als je de Friesestraatweg volgt van Groningen richting Zuidhorn dan is je mogelijk wel eens opgevallen dat aan de rechterzijde (net voor Hotel Aduard) Hangar050 is gevestigd. Een onderneming in tweedehands artikelen, antiek en curiosa.

Meerdere hallen en een buitenterrein vol met spullen die elders al een eerste leven hebben gehad en nu wachten op een tweede leven. De aan- en afvoer van goederen is groot. Voor elk wat wils.

Hangar050 wordt gerund door Wim Dieleman een bevlogen persoon met een hart van goud. Allereerst is Hangar050 gewoon een bedrijf waar geld verdiend moet worden. Daarnaast is het ook een plek waar juist die mensen een kans krijgen, die het op wat voor manier dan ook niet redden in onze hedendaagse maatschappij.

Werkervaring opdoen, het leven (weer) op de rails krijgen, gewoon iets te doen hebben overdag. Wim biedt deze kansen en mogelijkheden aan zijn medewerkers en de vrijwilligers die hier werkzaam zijn. Ook voor menig vaste bezoeker is Wim of één van zijn medewerkers een luisterend oor.

Als ChristenUnie fractie werden wij warm van de werkwijze van Hangar050. Er zijn voor de medemens, gewoon omdat het kan. Mooi om op deze manier kennis te hebben gemaakt met weer een verborgen pareltje in het Westerkwartier.

Mocht u Hangar050 willen bezoeken, ze zijn geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10 – 17 uur en gevestigd op het volgende adres: Friesestraatweg 22c te Aduard.

hangar 050