Wij zijn blij met de potjeswijzer

potjeswijzer2.pngwoensdag 16 februari 2022 21:55

Vanavond hebben we in de Raad het besluit genomen om onze minimaregelingen voor jeugdigen op één platform aan te gaan bieden. Er zijn veel regelingen en potjes om mensen met een lager inkomen te ondersteunen. Maar het is nu vaak nog een wirwar aan regels. Met de potjeswijzer worden alle regelingen overzichtelijk op één plek aangeboden.

Het webportaal ‘Potjeswijzer’ is vormgegeven samen met inwoners, armoedepartners, kennisinstellingen en technici. Inwoners kunnen straks op een laagdrempelige manier inloggen om producten aan te vragen. Ze vinden op dit portaal een overzicht van 'potjes' waarvan ze gebruik kunnen maken. De Potjeswijzer leidt gebruikers met één druk op de knop naar de juiste potjes en subsidies. In plaats van lange aanvraagprocessen regelen inwoners dit straks in enkele minuten. De uitvoering van deze potjes komt in handen van Stichting Leergeld.

De ChristenUnie is blij met de invoering van de Potjeswijzer. Inwoners kunnen op deze manier straks op één plek terecht voor alle regelingen. Het is overzichtelijk en toegankelijk voor onze inwoners.

Gerrit Cornelisse

potjeswijzer